09/04/2022  
Συναυλία-αφιέρωμα στη μνήμη του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Χαρίλαου Ταλιαδώρου στο Κ.Ω.Θ., το Σάββατο 16 Απριλίου και ώρα 19:30.
21 06 2020

 

Το Σάββατο 16 Απριλίου 2022 και ώρα 19:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ, θα πραγματοποιηθεί συναυλία-αφιέρωμα στη μνήμη του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Χαριλάου Ταλιαδώρου. Πρόκειται για ένα «μουσικολογικό μνημόσυνο» με αφορμή την δωρεά του πλούσιου αρχείου του μεγάλου δασκάλου από την κόρη του Εύη Ταλιαδώρου προς το ΚΩΘ.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Δρ. Αντώνης Κωνσταντινίδης για τη ζωή και το έργο του εκλιπόντος, ο Δρ. Πέτρος Παπαεμμανουήλ για το πλούσιο αρχείο του που εισέρχεται στο ΚΩΘ, και ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ι. Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης π. Φώτιος Ζαρζαβατσάκης για την πολυετή συνεργασία του Άρχοντος Πρωτοψάλτου με την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Επίσης, την εκδήλωση θα χαιρετίσει η κ. Εύη Ταλιαδώρου, ενώ το μουσικό μέρος θα καλύψει ο «Βυζαντινός Χορός ΚΩΘ», με μελοποιήσεις του Χαριλάου Ταλιαδώρου, υπό τη χοραρχία του Πέτρου Παπαεμμανουήλ, καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής του ΚΩΘ. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Διευθυντής του ΚΩΘ, Δρ. Γεώργιος - Ιούλιος Παπαδόπουλος.

Ο Χαρίλαος Ταλιαδώρος γεννήθηκε το 1926 στη Θεσσαλονίκη. Μαθητής του διαπρεπούς πρωτοψάλτη Χριστόφορου Κουτσουράδη και απόφοιτος της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής του Εθνικού Ωδείου Αθηνών, διακρίθηκε από νωρίς για το φωνητικό του τάλαντο. Καθοριστική, για την ψαλτική του εξέλιξη, υπήρξε η συνάντησή του στη Θεσσαλονίκη το 1945 με τον Άρχοντα πρωτοψάλτη Κωνσταντίνο Πρίγγο. Ψάλτης, από την ηλικία των 16 ετών, έχει συνδέσει το όνομά του με τον Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης όπου έψαλλε ως Πρωτοψάλτης για 68 χρόνια (1952-2020) . Τιμήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το οφφίκιο του «Άρχοντος πρωτοψάλτου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως». Δίδαξε την ψαλτική τέχνη στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1964-1967), στο Μακεδονικό Ωδείο και στη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, της οποίας υπήρξε διευθυντής (1988-2004), έχοντας αναδείξει πληθώρα μαθητών σε όλη την Ελλάδα. Ιδιαίτερη υπήρξε συνθετική-εκδοτική του δραστηριότητα. Τα σπουδαιότερα από τα έργα του που έχουν εκδοθεί και ακολούθησαν επανεκδόσεις είναι: το «Πρότυπον Αναστασιματάριον», η «Επίτομος Λειτουργία», το «Νέο Ειρμολόγιο Καταβασιών», το «Τριώδιον», «Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάς», «O Ακάθιστος Ύμνος», οι «Ακολουθίες Βαπτίσματος-Γάμου και Εξοδίου» και ο «Εσπερινός». Η πλουσιότατη καλλιτεχνική του δραστηριότητα συμπληρώνεται με δισκογραφία (δίσκους, κασέτες και cd) και συναυλίες σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική και Αυστραλία. Υπήρξε ένας από τους πιο ενεργούς και δραστήριους σύγχρονους ψάλτες, μέχρι το τέλος της ζωής του. Για το λόγο αυτό είχε τιμηθεί από Αρχιεπισκοπές, Μητροπόλεις, Υπουργεία, Δήμους, Συλλόγους Ιεροψαλτών, Πολιτιστικούς Συλλόγους και διάφορους άλλους φορείς. Είχε και συνεχίζει να έχει την αναγνώριση ολόκληρου του Ορθόδοξου κόσμου ως απαράμιλλος «Καλοφωνάρης» της εποχής μας.

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Φώτιος Ζαρζαβατσάκης (κατά κόσμον Ιορδάνης), γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από ευσεβείς γονείς, οι οποίοι εξ απαλών ονύχων τον οδήγησαν στην εκκλησία και του δίδαξαν την αγάπη για τον Χριστό. Τις εγκύκλιες σπουδές του τις έλαβε στην Θεσσαλονίκη και ακολούθως σπούδασε την Ιερά Επιστήμη της Θεολογίας, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Εν συνεχεία, έλαβε τους δύο βαθμούς της ιεροσύνης από τον μακαριστό Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κυρό Παντελεήμονα τον Β΄ και από τις 24 Σεπτεμβρίου 1999 είναι ο Ιερατικός Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αναλήψεως του Κυρίου και υπεύθυνος του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου του ως άνω Ιερού Ναού. Στις 19 Οκτωβρίου 2017, ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ. Άνθιμος τού ανέθεσε τα καθήκοντα του Γενικού Αρχιερατικού Επιτρόπου της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, τα οποία ασκεί μέχρι σήμερα.

Ο Αντώνης Κωνσταντινίδης είναι διδάκτωρ μουσικολογίας και κριτικός μουσικής. Σπούδασε Μαθηματικά, Μουσικολογία και Θεολογία στο Α.Π.Θ. Με υποτροφία του Ι.Κ.Υ και την επίβλεψη του καθηγητή Γρηγόρη Στάθη εκπόνησε διατριβή με θέμα τη μουσικολογική μελέτη και μαθηματική τεκμηρίωση των λεπτών διαστημάτων στη θεωρία της ελληνικής μουσικής. Οι μουσικές του σπουδές περιλαμβάνουν τη θεωρία της δυτικής μουσικής, πιάνο και βυζαντινή μουσική, την οποία διδάχτηκε από τον Άρχοντα πρωτοψάλτη Χαρίλαο Ταλιαδώρο, δίπλα στον οποίο υπηρέτησε επί πολλά έτη ως δομέστιχος. Ως μουσικοκριτικός, το διάστημα 2000-2010 συνεργάστηκε με τις εφημερίδες «Μακεδονία της Κυριακής» και «Θεσσαλονίκη», συγγράφοντας εκατοντάδες μουσικοκριτικά σημειώματα συναυλιών, οπερατικών παραστάσεων, σκηνικών παραγωγών, ηχογραφήσεων και κείμενα πολιτικού προβληματισμού. Το 2003 εκλέχθηκε τακτικό μέλος της «Ένωσης Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών». Δίδαξε επί σειρά ετών μαθήματα της ειδικότητάς του (Ψαλτική Τέχνη, Βυζαντινή Μουσικολογία και Μουσική Κριτική) σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, Θεολογίας και Ποιμαντικής Θεολογίας του Α.Π.Θ. Από το 2002 υπηρετεί ως καθηγητής Ελληνικής μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και από το 2017 ως υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Τον Ιανουάριο του 2020 διορίστηκε Αντιπρόεδρος του Ε.Τ.Ο.Σ. της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Δράμα, ο Πέτρος Παπαεμμανουήλ, ασχολείται με τη βυζαντινή μουσική και το δημοτικό τραγούδι από την ηλικία των 6 ετών. Είναι Δρ. Θεολογίας με ειδίκευση στη βυζαντινή μουσικολογία και ψαλτική τέχνη. Κατέχει πτυχίο και δίπλωμα βυζαντινής μουσικής, από την τάξη του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Χαριλάου Ταλιαδώρου, ενώ παράλληλα έχει περατώσει τις σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά της ευρωπαϊκής μουσικής. Από το 1995 διδάσκει τη βυζαντινή μουσική και σήμερα είναι ο υπεύθυνος καθηγητής της σχολής βυζαντινής μουσικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα είναι πρωτοψάλτης του ιερού ναού Αναλήψεως του Κυρίου Θεσσαλονίκης από το 1998. Επίσης, ασχολείται ενεργά με τις επιτόπιες καταγραφές-μελέτες του δημοτικού μας τραγουδιού, ενώ ταυτόχρονα διδάσκει παραδοσιακό τραγούδι σε διάφορους πολιτιστικούς συλλόγους. Ακόμη, έχει στο ενεργητικό του ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια και δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει πραγματοποιήσει πλήθος συναυλιών σε Αίγυπτο, Βουλγαρία, Ελλάδα, Η.Π.Α., Ιταλία, Κύπρο, Πολωνία, Τουρκία κ.α. Ακόμη, έχει εκδώσει 8 CD βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής και δημοτικού τραγουδιού. Τέλος, έχει τιμηθεί με το οφφίκιο του Άρχοντος Μαΐστωρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.

 

Ο Βυζαντινός Χορός του Κ.Ω.Θ. ιδρύθηκε το 2000. Είναι μεικτός και αριθμεί 35 μέλη που διακρίνονται για τις επιδόσεις τουs στην ψαλτική τέχνη. Το ρεπερτόριο καλύπτει ύμνους της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας και παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας, με στόχο την προβολή και διάδοση της σπουδαίας πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Έχει ψάλει σε πολλές ακολουθίες διαφόρων Ι. Ναών της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων, εντυπωσιάζοντας με τον λιτό, σοβαρό και μυσταγωγικό τρόπο ψαλμωδίας του. Συμμετέχει στις εκδηλώσεις του Ωδείου και σε φεστιβάλ διαφόρων πόλεων: Θεσσαλονίκη, Δράμα, Κοζάνη, Βέροια, Σέρρες, Κωνσταντινούπολη κ.α. Έχει συνεργαστεί με τον ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γρηγόριο Στάθη, τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Χαρίλαο Ταλιαδώρο, τον μακαριστό Άρχοντα Λαμπαδάριο του Οικουμενικού Πατριαρχείου Ελευθέριο Γεωργιάδη, τον Χρόνη Αηδονίδη και το Συγκρότημα Παραδοσιακής Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης. Χοράρχης είναι ο καθηγητής του Κ.Ω.Θ. Δρ. Πέτροs Παπαεμμανουήλ.

 

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

 

09/04/2022  
Διαλέξεις του Φίλιππου Χατζησίμου στο Κ.Ω.Θ. για το μάθημα της Ιστορίας και Εξέλιξης της Φωνητικής Μουσικής στην Ευρώπη.
21 06 2020

 

Το μάθημα της Ιστορίας και Εξέλιξης της Φωνητικής Μουσικής στην Ευρώπη, είναι ένα νέο μάθημα που δημιουργήθηκε με γνώμονα την ανάγκη των σπουδαστών της Μονωδίας, αλλά και των άλλων οργάνων να γνωρίσουν τα είδη της φωνητικής μουσικής που αναπτύχθηκαν στον ευρωπαϊκό πολιτισμικό χώρο, καθώς και τις επιρροές που δέχτηκαν από τις άλλες Τέχνες και το κοινωνικο- πολιτικό γίγνεσθαι των διαφόρων εποχών.
Εισηγήτρια του μαθήματος είναι η καθηγήτρια Μονωδίας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης Νάντια Φιόρου.
Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού, θα πραγματοποιηθούν τρεις διαλέξεις του Φίλιππου Χατζησίμου , σχετικές με το τραγούδι και τη φωνητική μουσική, οι οποίες θα πλαισιωθούν από πλούσιο φωτογραφικό και ηχητικό υλικό.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΧΑΤΖΗΣΙΜΟΥ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Μετά την αποφοίτησή του λυκείου, μετακινήθηκε στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης όπου έμεινε 11 έτη.
Σπούδασε αρχικά στο πανεπιστήμιο Hunter College «Κλασικές σπουδές» και ταυτόχρονα σπούδασε φωνητική-τραγούδι όπερας στο ίδιο πανεπιστήμιο καθώς και εκτός Πανεπιστημίου έκανε ιδιαίτερα μαθήματα με μία κορυφαία καθηγήτρια φωνητικής. Ταυτόχρονα μελετούσε εκτενώς το φωνητικό/οπερατικό ρεπερτόριο και ήρθε σε επαφή με τους κορυφαίους συλλέκτες δίσκων γραμμόφωνου, μαθαίνοντας σε βάθος την ιστορία της οπερατικής φωνής από την γέννηση της ηχογράφησης (και πριν).
Κατόπιν συνέχισε τις σπουδές του στο Long Island University όπου πήρε πτυχίο (σε συνεργασία με τα ‘Ηνωμένα Έθνη’) master διπλωματίας «Σπουδές Ηνωμένων Εθνών».
Αλλά μετά το τέλος των σπουδών του, η αγάπη για την μουσική και την όπερα κυριάρχησε και άρχισε επαγγελματικά να δουλεύει (στο υψηλότερο επίπεδο) στο artist management τραγουδιστών όπερας με διάσημους καλλιτέχνες (της εποχής εκείνης όπως π.χ. ο Luciano Pavarotti). Στον χώρο αυτό εργάστηκε πέντε έτη.
Κατόπιν επέστρεψε πίσω στη Θεσσαλονίκη και άρχισε να εργάζεται για την Κ.Ο.Θ.
Στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συνεχίζει να εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια ως Υπεύθυνος Υλοποίησης Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού (Artistic Planning Manager).

Δευτέρα 18/4 /2022-

Η επιρροή του lied σε Γαλλία, Ρωσία και Ελλάδα.

Δευτέρα 9/5/2022-

Πανόραμα της Ιταλικής όπερας και οι Έλληνες καλλιτέχνες του bel canto.

Δευτέρα 16/5/2022 -

Ελληνική Όπερα: Συνθέτες, Σχολές- Καλλιτέχνες.

 

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

 

09/04/2022  
Giovanni Bottesini (1821-1889): Μια επανάσταση στο κοντραμπάσο. Η εκδήλωση θα διεξαχθεί το Σάββατο 9 Απριλίου 2022, ώρα 20.30, στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ.

 

21 06 2020

 

Με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από τη γέννηση του Ιταλού δεξιοτέχνη κοντραμπασίστα Giovanni Bottesini τη χρονιά που μας πέρασε, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ) παρουσιάζει ένα μουσικό αφιέρωμα με τίτλο: Giovanni Bottesini (1821-1889): Μια επανάσταση στο κοντραμπάσο. Η εκδήλωση θα διεξαχθεί το Σάββατο 9 Απριλίου 2022, ώρα 20.30, στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ.
Ο Βασίλης Λιαρμακόπουλος (κοντραμπάσο) και το Κουαρτέτο Εγχόρδων Orpheus Soloists – Jung-Eun Lee (βιολί), Κωνσταντίνος Αναστασιάδης (βιολί), Παύλος Μεταξάς (βιόλα), Ιωάννης Στέφος (βιολοντσέλο) – θα ερμηνεύσουν σημαντικά έργα του σπουδαίου βιρτουόζου και συνθέτη. Η μουσικολόγος Μαριάνα Μποζαπαλίδου θα πλαισιώσει το μουσικό πρόγραμμα, παρουσιάζοντας το συνθετικό έργο, τις καινοτομίες και τα ορόσημα της καριέρας του Giovanni Bottesini στην Ευρώπη του 19ου αιώνα.
Ερμηνευτής, συνθέτης και διευθυντής ορχήστρας, ο Giovanni Bottesini έχει μείνει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έκανε το κοντραμπάσο να «τραγουδήσει». Με την ριζοσπαστική, για την εποχή, τεχνική που εισήγαγε και το δεξιοτεχνικό ρεπερτόριο που συνέθεσε για τον «γίγαντα της ορχήστρας», το κοντραμπάσο, μετέτρεψε αυτό το απαιτητικό και δυσκίνητο όργανο σε σολίστα, κερδίζοντας έτσι τον τίτλο του «Παγκανίνι του κοντραμπάσου».
Ο Βασίλης Λιαρμακόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Διπλωματούχος κοντραμπάσου του Ωδείου Athenaum με καθηγητή τον Αναστάσιο Κάζαγλη, συνέχισε σε επίπεδο Bachelor και Master of Music ως υπότροφος της Ακαδημίας Sibelius της Φιλανδίας, υπό την επίβλεψη του Lasse Lagercrantz. Παράλληλα, δραστηριοποιήθηκε ως μουσικός ορχήστρας και παιδαγωγός. Από το 2006 έως και το 2013 υπήρξε μέλος της Καμεράτα – Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, εκτελώντας χρέη Κορυφαίου από το 2009. Την περίοδο 2014-2015 διετέλεσε κορυφαίος κοντραμπασίστας της Noord Nederland Orkest (Συμφωνικής Ορχήστρας Βόρειας Ολλανδίας). Έχει συμπράξει με τις περισσότερες Ελληνικές ορχήστρες, με σύνολα σύγχρονης μουσικής και έχει συνεργαστεί με κορυφαίους διευθυντές ορχήστρας και σολίστες. Έχει διδάξει στο Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων, στο Μουσικό Γυμνάσιο Αλίμου, στο Διεθνές Ωδείο Ηλιούπολης. Από το 2016-2017 διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Το διεθνώς αναγνωρισμένο δωδεκαμελές σύνολο μουσικής δωματίου Orpheus Soloists ιδρύθηκε το 2003 στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να αναδείξει τον πλούτο των έργων μουσικής δωματίου από την εποχή Baroque έως και σήμερα. Η δράση του καλύπτει ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εντός και εκτός Ελλάδος, όπως συμμετοχές σε φεστιβάλ, κύκλους συναυλιών, παραγωγές όπερας, masterclasses, μουσικούς διαγωνισμούς, συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς και δημιουργία πρωτοποριακών projects. Οι Orpheus έχουν συνεργαστεί με διακεκριμένους καλλιτέχνες, όπως οι Vladimir Mendelssohn, Philipp Jundt, Hanna Weinmeister, Kurt Nikkanen, Sonoko Numata, Christoph Henkel και Rudolf Koelman, σε παραγωγές εντός και εκτός Ελλάδος. Οι Orpheus Soloists είναι “Ensemble in Residence” του St George International Music Festival και τα κορυφαία μέλη του διδάσκουν σπουδαστές από όλον τον κόσμο στο πλαίσιο της Θερινής Ακαδημίας. Από το 2012 διοργανώνουν με επιτυχία τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μουσικής Orpheus Soloists, κατά τον οποίο οι βραβευθέντες συμπράττουν με το μουσικό σύνολο. Την καλλιτεχνική διεύθυνση του συνόλου έχει ο ομποΐστας Δημήτρης Κίτσος.
Η μουσικολόγος Μαριάνα Μποζαπαλίδου είναι κάτοχος Πτυχίου (BMus) και Μεταπτυχιακού (MMus) από το King’s College του Λονδίνου στον τομέα της Συστηματικής Μουσικολογίας και Διδακτορικού από την Πολυτεχνική Σχολή του Α.Π.Θ. στο αντικείμενο της Μαθηματικής Μουσικής – αντικείμενο για το οποίο έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε ερευνητικά περιοδικά διεθνούς κύρους. Σε ηλικία 19 ετών αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με Δίπλωμα Πιάνου (Α΄ Βραβείο, τάξη Άννας Τσίτσα-Κούνιο) με Α’ βραβείο για εξαιρετική ερμηνεία. Έχει διδάξει επί σειρά ετών θεωρία της μουσικής, καλλιέργεια ακοής και σολφέζ και πιάνο σε ωδειακά και πανεπιστημιακά ιδρύματα και προγράμματα. Παράλληλα, επιμελείται και παρουσιάζει τηλεοπτικά αφιερώματα για την λόγια μουσική τέχνη («ΜουσιΚΩΘτροπίες» και «Μουσική Θεσσαλονίκη», TV100), αλλά και ευρύτερα πολιτιστικά θέματα («Balkan Express», ΕΡΤ3). Συνεργάζεται επίσης στην παραγωγή και παρουσίαση μουσικοπαιδαγωγικών προγραμμάτων με το Μέγαρο Μουσικής και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Έχει υπάρξει υπότροφος του Ι.Κ.Υ., του Ιδρύματος Schillizzi και έχει βραβευτεί για την εθελοντική της προσφορά για την ενίσχυση του Ιδρύματος κατά της Νόσου Alzheimer. Στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης εργάζεται ως μουσικολόγος.

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

 

06/04/2022  
Παρουσίαση 2 νέων CD με έργα Ελλήνων Συνθετών, στο Κ.Ω.Θ. την Τετάρτη 6 Απριλίου 2022 και ώρα 20:00.  

 

21 06 2020

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2 ΝΕΩΝ CD ΜΕ ΕΡΓΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ (Phasma Music)

Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Τετάρτη 6 Απριλίου 2022, ώρα 20:00

Costas Tsougras: Monograms (Solo and Ensemble Works) - [Phasma 0043]

Ο δίσκος περιλαμβάνει επτά έργα – σολιστικά ή μουσικής δωματίου – του Κώστα Τσούγκρα, με συμμετοχή των εξής συνόλων/μουσικών: Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, Κουαρτέτο Αιμίλιος Ριάδης, dissonArt Ensemble, Κώστας Ράπτης, Φανή Καραγιάννη, Οδυσσέας Καρύδης, Γιώργος Φαρούγκιας

Fani Karagianni: Contemporary Greek Music for Solo Piano - [Phasma 0044]

Ο δίσκος περιλαμβάνει τις ερμηνείες της Φανής Καραγιάννη σε 18 έργα για σόλο πιάνο 13 Ελλήνων συνθετών του 20ου και 21ου αιώνα: Νίκος Σκαλκώτας, Γιάννης Α. Παπαϊωάννου, Αργύρης Κουνάδης, Κώστας Νικήτας, Χρήστος Σαμαράς, Κώστας Τσούγκρας, Γιώργος Σακαλλιέρος, Βασίλης Κίτσος, Δημήτρης Μαρωνίδης, Δημήτρης Οικονόμου, Στέλλα Δαλαμπίρα, Γλυκερία Κουτούλα, Ορέστης Παπαϊωάννου.

Θα μιλήσουν για το περιεχόμενων των δίσκων οι:

Κώστας Τσούγκρας (συνθέτης/μουσικολόγος), αναπλ. καθηγητής του ΤΜΣ του ΑΠΘ, καθηγητής θεωρητικών και σύνθεσης του ΚΩΘ

Φανή Καραγιάννη (πιανίστρια), καθηγήτρια πιάνου στο Ωδείο Φ. Νάκας

Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος (μουσικολόγος/πιανίστας), διευθυντής του ΚΩΘ

Γιώργος Σακαλλιέρος (συνθέτης/μουσικολόγος), αναπλ. καθηγητής του ΤΜΣ του ΑΠΘ

Πέτρος Βούβαρης (πιανίστας/μουσικολόγος), αναπλ. καθηγητής του ΤΜΕΤ του ΠΑΜΑΚ

Θα ερμηνεύσουν επιλεγμένα έργα των δύο CD οι:

Κώστας Ράπτης (ακορντεόν κοντσέρτου), επίκουρος καθηγητής του ΤΜΕΤ του ΠΑΜΑΚ)

Φανή Καραγιάννη (πιάνο)

Η παρουσίαση/συναυλία θα γίνει στην αίθουσα συναυλιών "Μελίνα Μερκούρη" του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (Φράγκων 15, Θεσσαλονίκη) την Τετάρτη 6 Απριλίου 2022 στις 20:00.

Είσοδος ελεύθερη

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

Χορηγικά Προγράμματα
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Πρόταση χορηγίας,
    Εκπαιδευτικά προγράμματα
    Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Νοέμβριος 2018 – Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Τα μαθήματα αλλιώς

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού-καλλιτεχνικού, επιμορφωτικού forum
    «Τα μαθήματα αλλιώς»

    30 Μαρτίου – Απριλίου 2019
    Περισσότερα
  • Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα.

    Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Πρόταση χορηγίας για διοργάνωση συναυλίας για την παρουσίαση & ανάδειξη νέων σπουδαστών που διακρίνονται στους διαγωνισμούς του Κ.Ω.Θ.
    Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Χειμώνας 2018-2019
    Περισσότερα
  • ορχήστρα δωματίου Contra Tempo

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη της ορχήστρας δωματίου "Contra Tempo"

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • παράσταση Opera Buffa

    Πρόταση χορηγίας, για την παράσταση "Opera Buffa" - Υποστήριξη νέων καλλιτεχνών

    Δεκέμβριος –Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Αριστοφανική κωμωδία Όρνιθες

    Πρόταση χορηγίας της Αριστοφανικής κωμωδίας «Όρνιθες» διασκευασμένη σε παραμύθι με μουσική υποστήριξη και χορό

    Μάρτιος και Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd

    Πρόταση χορηγίας για τη δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd με πρωτότυπα μουσικά έργα γραμμένα για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού

    Πρόταση χορηγίας για την κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού με τίτλο «Η μουσική και ο κόσμος της»

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • έκδοση ιστορικού λευκώματος

    Πρόταση χορηγίας για την έρευνα και την έκδοση ιστορικού λευκώματος του πρώτου Διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης κ. Καζαντζή Αλέξανδρου

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Πρόταση συντήρησης μουσικού οργάνου από 10 euro το μήνα.
    Περισσότερα

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


 on line Κατάλογος Βιβλιοθηκών ΑΠΘ      Bιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Μακεδονίας      Σύλλογος Γονέων του ΚΩΘ      Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος      Συλ. Κατ. Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών