21 & 23/03/2022  

“Beethoven Intègrale” για βιολοντσέλο και πιάνο στο Κ.Ω.Θ., με του Δημήτρη Πάτρα και Μαριλένα Λιοακοπούλου,  Δευτέρα &  Τετάρτη 21 & 24 Μαρτίου 2022 και ώρα 20:30

 

 

21 06 2020

 

“Beethoven Intègrale” είναι ο τίτλος του διπλού αφιερώματος στη μουσική του Ludwig van Beethoven για βιολοντσέλο και πιάνο, που θα απολαύσουμε την επόμενη εβδομάδα στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ). Συγκεκριμένα, την Δευτέρα 21 και την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022, ώρα 20.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ (Φράγκων 15) με ελεύθερη είσοδο, οι διακεκριμένοι σολίστ Δημήτρης Πάτρας (βιολοντσέλο) και Μαριλένα Λιακοπούλου (πιάνο) παρουσιάζουν τις 5 Σονάτες και τα 3 Σετ Παραλλαγών – δηλαδή όλη τη μουσική που έγραψε ο συνθέτης για αυτόν τον συνδυασμό. Αναλυτικά, το πρόγραμμα έχει ως εξής:

1η ΣΥΝΑΥΛΙΑ
12 Παραλλαγές σε σολ μείζονα, πάνω σε ένα θέμα από τον Ιούδα Μακαβαίο του G. F. Handel, WoO 45
Σονάτα αρ. 1 σε φα μείζονα, έργο 5 αρ. 1
- Adagio sostenuto - Allegro
- Rondo: Allegro vivace
12 Παραλλαγές στο θέμα "Ein Mädchen oder Weibchen" από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, έργο 66
Σονάτα αρ. 2 σε σολ ελάσσονα, έργο 5 αρ. 2
- Adagio sostenuto ed espressivo - Allegro molto più tosto presto
- Rondo: Allegro
———————————————————
2η ΣΥΝΑΥΛΙΑ
7 Παραλλαγές σε μι ύφεση μείζονα, πάνω στο θέμα "Bei Männern, welche Liebe fühlen" από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, WoO 46
Σονάτα αρ. 4 σε ντο μείζονα, έργο 102 αρ. 1
- Andante - Allegro vivace
- Adagio - Tempo d’Andante - Allegro vivace
Σονάτα αρ. 5 σε ρε μείζονα, έργο 102 αρ. 2
- Allegro con brio
- Adagio con molto sentimento d’affetto - Attacca
- Allegro - Allegro fugato
Σονάτα αρ. 3 σε λα μείζονα, έργο 69
- Allegro, ma non tanto
- Scherzo: Allegro molto
- Adagio cantabile - Allegro vivace

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΡΑΣ, βιολοντσέλο
Ο Δημήτρης Πάτρας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές της γενιάς του. Αφού ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο βιολοντσέλο κοντά σε διακεκριμένους σολίστ και παιδαγωγούς όπως οι F.J. Sellheim (Ανόβερο, Γερμανία) και André Νavarra (Βιέννη, Αυστρία), ξεκίνησε την καριέρα του με εμφανίσεις στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Το ρεπερτόριό του καλύπτει ένα μεγάλο εύρος μουσικών δημιουργιών, από το μπαρόκ μέχρι τα τελευταία έργα των σημαντικότερων συνθετών της εποχής μας, μερικά από τα οποία έχουν γραφτεί ειδικά για τον ίδιο. Εκτός από τις πολυάριθμες εμφανίσεις του σε συναυλίες ατομικές, μουσικής δωματίου αλλά και ως σολίστ με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες, ο Δημήτρης Πάτρας έχει επίσης συμμετάσχει ως σολίστ βιολοντσέλου σε παραστάσεις σύγχρονου θεάτρου, σύγχρονου χορού και multimedia performances. Διετέλεσε επί δεκαπενταετία Α΄ Κορυφαίος σόλο βιολοντσελίστας στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα με τις εμφανίσεις, η αγάπη για την Τέχνη του τον οδήγησε στη διδασκαλία. Δίδαξε σε πολυάριθμα διεθνή master classes σε όλο τον κόσμο, είναι Υπεύθυνος Τμήματος Βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, και τα τελευταία δώδεκα χρόνια είναι Καθηγητής Βιολοντσέλου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Επιθυμώντας να αναδείξει τις ανεξάντλητες ηχητικές δυνατότητες έκφρασης του οργάνου, ίδρυσε το σύνολο βιολοντσέλων “Violoncellissimo”, το οποίο απαρτίζουν 30 και πλέον τσελίστες -όλοι τους απόφοιτοι της τάξης του- και για το οποίο ήδη έχουν γραφτεί έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών που παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία.

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, πιάνο
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε πιάνο (τάξεις Νόρας Λουκίδου και Τζένης Σημηριώτη) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε δίπλα στον διεθνούς φήμης πιανίστα Bernard Ringeissen (Παρίσι) και στράφηκε ιδιαίτερα στην ερμηνεία της γαλλικής μουσικής. Εμφανίζεται συχνά σε σόλο ρεσιτάλ και ως σολίστ με ορχήστρες στις ελληνικές και ευρωπαϊκές σκηνές, ακολουθώντας παράλληλα μια πλούσια καριέρα στο χώρο της μουσικής δωματίου και συμπράττοντας με εξέχοντες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Το ρεπερτόριο της καλύπτει μια ευρεία γκάμα έργων για σόλο πιάνο, κοντσέρτων και έργων μουσικής δωματίου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης. Από το 1991 κατέχει τη θέση της Α ́ Κορυφαίας στο πιάνο στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τη μουσική σταδιοδρομία της, ακολούθησε νομικές σπουδές και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Δίκαιο της Τέχνης.

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

 

26/02/2022  

Το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022, ώρα 20.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τον απόφοιτό του και ταλαντούχο μουσικό-ζωγράφο, Παύλο Μιχαηλίδη, με το τζαζ σύνολό του “Paulus Quintet”.

 

 

21 06 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                                         

 

Το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022, ώρα 20.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τον απόφοιτό του και ταλαντούχο μουσικό-ζωγράφο, Παύλο Μιχαηλίδη, με το τζαζ σύνολό του “Paulus Quintet”.

Οι Paulus Quintet δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη το 2009 από τον Παύλο Μιχαηλίδη. Παίζουν προσωπικές του συνθέσεις που κινούνται στο ύφος της contemporary jazz και έχουν ηχογραφήσει τα άλμπουμ Απλωμένος χάρτης (Unfolded Map, Dissonance Records, 2010) και Mirror Side (self-release, 2019). Παράλληλα έχουν στο ενεργητικό τους εμφανίσεις σε τζαζ φεστιβάλ, συναυλιακούς χώρους και live streaming συναυλίες με εξαιρετική απήχηση: 7ο Jazz Festival Θεσσαλονίκης, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, «Dissonance Records Festival», «Παρά θιν αλός», Block33, Jazz Club Duende, 5th Rhodes Jazz Festival, FabrianoInAcquarello 2021 κ.ά. Τα έργα του πρόσφατου άλμπουμ τους (Mirror Side) είναι εμπνευσμένα από καθημερινές σκηνές-βιώματα της πόλης.

Το συγκρότημα απαρτίζουν οι μουσικοί Παύλος Μιχαηλίδης (πιάνο), Γιάννης Οικονομίδης (τρομπέτα, φιλικόρνο), Μάκης Στεφανίδης (ηλεκτρική κιθάρα), Λάκης Τζήμκας (κοντραμπάσο), Αλέκος Σπανίδης (τύμπανα).

 

Ο Γιάννης Οικονομίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1970. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά (φούγκα) και τρομπέτα (δίπλωμα) με τον Σωκράτη Άνθη. Διδάχτηκε τζαζ τρομπέτα από τον αμερικανικό Danny Hayes. Συμμετείχε σε γνωστά σχήματα της Θεσσαλονίκης όπως οι We’re Enough και οι Aroma Caribe, με τους οποίους σαν τρομπετίστας και ενορχηστρωτής έχει ανοίξει συναυλίες για τους T. Puente, C. Cruz, E. Palmieri, Los Van Van, O. Valle, A. Rodriguez, S. Turre, και έχει συνεργαστεί με τους R. Vega, H. Olivera, R. Pla. Τον Δεκέμβριο του 2010 έπαιξε συνθέσεις του στο Flushing Queens της Νέας Υόρκης, προσκεκλημένος της ορχήστρας The Latin Jazz Coalition. Έχει επίσης συνεργαστεί με Έλληνες καλλιτέχνες, όπως Μ. Πλέσσας, Ε. Ζουγανέλη, Π. Μουζουράκης, Γ. Ζουγανέλης, Σ. Ρουβάς, Λ. Μαχαιρίτσας, Δ. Σαββόπουλος, Ε. Ρεμπούτσικα, Φ. Βελεσιώτου, Άγαμοι Θύται κ.ά, διαθέτει πλούσια δισκογραφία ως session μουσικός. Τον Φεβρουάριο του 2021 κυκλοφόρησε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Neverland". Διδάσκει τρομπέτα, τζαζ τρομπέτα και αυτοσχεδιασμό στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, στο Ωδείο Καλαμαριάς «Μελωδία» και στο Δημοτικό Ωδείο Αμπελοκήπων.

Ο Λάκης Τζήμκας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1968 και μεγάλωσε στην πόλη της Κοζάνης. Σπούδασε ηλεκτρικό μπάσο στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο American Institute of Music (Βιέννη), ενώ έλαβε πτυχίο Bachelor και Master στο jazz κοντραμπάσο από το Μουσικό Πανεπιστήμιο του Graz (Αυστρία), καθώς επίσης πτυχίο με ειδίκευση κλασικού κοντραμπάσου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει συνεργαστεί με τους S. Jordan, J. Carter, M. Murphy, F. Pauer, M. Leviev, Σ. Παπαδημητρίου, X. Davis, D. Berkman, M. Whitfield, A. Sheppard, T. Lakatos, C. Freeman, R. Margitza, H. Chisholm, A. Gwirtzman, C. Rafailides, G. Ferris, E. Neumeister, T. Blanchard, F. Almazan, I. Papazov, T. Spassov, A. Thomas, M. Ferber, A. Nussbaum, G. Hutchinson, R. Morales, A. Moreira, A. Hoenig, J. Faulkner, J. Boudreaux κ.ά. Έχει παίξει σε διάφορα jazz festivals και jazz clubs στην Ευρώπη, στο Μαρόκο και στο Μεξικό, ενώ έχει συνεργαστεί με σπουδαίους μουσικούς της ελληνικής τζαζ σκηνής. Έχει διδάξει στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» (2000-10), στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Θεσσαλονίκης (2003-05), στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (2005-08) και στο Μουσικό Γυμνάσιο- Λύκειο Σερρών (2009-12). Από το 2012 διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Έχει συμμετάσχει και διευθύνει την Magic Road Big Band και έχει συνεργαστεί με την ΚΟΘ και την Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Είναι ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Φίλων της Τζαζ και Δημιουργικής Μουσικής από το 2002. Το τελευταίο του CD με τίτλο The meeting, όπου συμμετέχει ο Mark Whitfield, κυκλοφόρησε το 2017 από την Outlandish Records. Σύντομα πρόκειται να κυκλοφορήσει δύο νέες προσωπικές δουλειές.

Ο Μάκης Στεφανίδης μεγάλωσε στην Σουηδία. Άρχισε να παίζει κλασική κιθάρα αλλά σύντομα στράφηκε στην ηλεκτρική. Ξεκίνησε σπουδές στην τζαζ κιθάρα, τζαζ αρμονία και ενορχήστρωση στο Μουσικό Σχολείο Kulturama της Στοκχόλμης. To 1989 πήγε στη Βοστώνη για να συνεχίσει της σπουδές του με υποτροφία στο Berklee College of Music, από όπου αποφοίτησε το 1993. Το διάστημα αυτό είχε την ευκαιρία να διδαχθεί από μουσικούς όπως οι J. Damian, R. Peckham, H. Crook, E. Tomassi, B. Zung και μελέτησε επίσης με τους G. Garzone και C. Banacos. Το 1993 πήρε μέρος στο Edmonton Jazz Festival με αντιπροσωπευτικό σύνολο του Berklee College of Music. Από το 1996 ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, συμβάλλοντας δυναμικά στην τζαζ σκηνή και σε διάφορα φεστιβάλ με σχήματα όπως Plan 3, Jazz Frequency, Oleg Chaly Organ Trio, Magic Road Big Band, Milcho Leviev Quartet, Paulus Quintet, Gravity Trio, Duende Jazz Orchestra. Τον Ιανουάριο του 2003 εμφανίστηκε για μια εβδομάδα με το σχήμα της Sheila Jordan στο Half Note (Αθήνα). Έχει παίξει με σπουδαίους μουσικούς, όπως D. Rivera, C. Freeman, C. Manning, M. Garrison, K. Rosenwinkel, M. Butler, T. Okoshi, J. Kelly, J. Damian, M. Djordjevic, M. Leviev, R. Peckham, A. Mashin, P. Momchev. Από το 1996 διδάσκει τζαζ κιθάρα, τζαζ αρμονία και καλλιέργεια ακοής στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Το 2012 έγινε κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, όπου την διετία 2011-2013 παράλληλα με τις σπουδές του δίδαξε τζαζ κιθάρα και τζαζ σύνολα.

Ο Παύλος Μιχαηλίδης, με τις δυο ιδιότητες του μουσικού και του ζωγράφου, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (δίπλωμα πιάνου με τον Σ. Κασσάρα, δίπλωμα σύνθεσης με τον Λ. Χατζηλεοντιάδη και ανώτερα θεωρητικά με τους Κ. Νικήτα, Κ. Γριμάλδη, Θ. Μιμίκο και Κ. Σιέμπη). Έχει γράψει έργα για σόλο όργανο, για μικρά και μεγάλα σύνολα κ.ά. Επίσης, έχει γράψει μουσική για θέατρο, ντοκιμαντέρ και βωβό κινηματογράφο. Έργα του έχουν εκτελεστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει ως πιανίστας σε συναυλίες κλασικής μουσικής, σύγχρονης και jazz. Έχει παρουσιάσει προσωπικές του συνθέσεις με το σχήμα του “Paulus Quintet” σε μουσικές σκηνές (Duende Jazz Bar, Block33 κ.ά) και τζαζ φεστιβάλ (Jazz Festival Θεσσαλονίκης, «Dissonance Records Festival», «Παρά θιν αλός», Jazz Rhodes Festival) και live streaming concerts (FabrianoInAqcuarello, 2021). Συνεργάστηκε με σπουδαίους μουσικούς, όπως οι D. Hayes, Σ. Παπαδημητρίου, M. Leviev, G. Lenoci, G. Mimmo, και σχήματα όπως Magic Road Big Band, Aroma Caribe, Terra Incognita, Monie&Monie Conniente, Paulus Quintet, Noisy Cut κ.ά. Η δισκογραφία του περιλαμβάνει τα άλμπουμ Monie&Monie Conniente (FM Records, 1998), Compilation Cd (Jazz Society Thessaloniki, 2006), Chamber Music Anthology (2008), Present Perfect vol. 1 (2010) και δύο προσωπικά CD: Απλωμένος Χάρτης (Unfolded Map, Dissonance Records, 2010) και Mirror Side (self-release, 2019). Στη ζωγραφική είναι αυτοδίδακτος. Τα έργα του είναι κυρίως υδατογραφίες με εστίαση τον τελευταίο καιρό στη μαύρη σινική μελάνη και με θέματα αντλούμενα κυρίως από το αστικό τοπίο και τη φύση. Στο ενεργητικό του μετρά εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Πακιστάν, Γαλλία, Βουλγαρία, Ινδονησία, Κόσσοβο, Μαλαισία). Από το 2016 είναι μέλος του ΣΚΕΤΒΕ και από το 2003 είναι καθηγητής μουσικής στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Ο Αλέξανδρος Σπανίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1976. Χάρη στο πάθος του πατέρα του με την μουσική και έχοντας ως ερέθισμα τον αδερφό του που σπούδαζε πιάνο, ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την μουσική και τα drums σε ηλικία 12 ετών ως αυτοδίδακτος. Στα 16 του γράφτηκε στο τμήμα drums & percussion του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης, όπου φοίτησε για 4 χρόνια και ολοκλήρωσε έναν κύκλο σπουδών στο drumset και πέρασε στην Μέση Σχολή Κρουστών με τον C. Baka). Συνέχισε τις σπουδές του στο τμήμα κλασικών ευρωπαϊκών κρουστών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης με τον Α. Βασιλειάδη (μαρίμπα, βιμπράφωνο, τυμπάνια) και αποφοίτησε το 2003 με Άριστα. Φοίτησε επίσης στο τμήμα Ενοργάνωσης και Διεύθυνσης Μπάντας με τον Κ. Ζαρίμπα και αποφοίτησε το 2005. Από τότε ασχολείται με την διδασκαλία σε διάφορα κρατικά και μη ιδρύματα της χώρας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και μαθήματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη με πολλούς από τους κορυφαίους drummers, όπως οι J. Chapin, A. Hoeniq, G. Jackson, P. Erskine, D. Weckl, K. Dennard, L. White, G. Hutchinson, F. Mela, R. Gatto, J. Griffin, G. Mel, Κ. Αναστασιάδης και ο μαριμπίστας G. Nagy. Έχει συνεργαστεί με τους S. Jordan, M. Leviev, D. Berkman, J. Wylie, D. Rivera, C. Bailey, P. Momchev, V. Blagoev, M. Weisberger, N. Travis, P. Saltchev, S. Helle, N. “King” Maimone, M. Abrahms, O. Gatto, O. Chaly, Μ. Στεφανίδη, Blues Wire, Nasa Funk, Κ. Μαγγίνα, Χ. Ιωάννου, Β. Ξενόπουλο, Δ. Τσάκα, με τους συνθέτες Γ. Μαρκόπουλο, Μ. Πλέσσα, Γ. Καζαντζή, και με τους Ε. Τσαλιγοπούλου, Bogaz Musique, Π. Παυλίδη και B-movies, Θ. Τσάτσου κ.ά.

 

Στο πρόγραμμα της συναυλίας θα ακουστούν πρωτότυπες συνθέσεις από το νέο άλμπουμ Mirror Side,αλλά και κάποιες πιο πρόσφατες, εμπνευσμένες από καθημερινές σκηνές-βιώματα της πόλης.

covid free white

 

Συναυλία Covid Free – Σάββατο 26.02.2022
Οδηγίες προσέλευσης ακροατών/θεατών

ΑΜΙΓΕΙΣ ΧΩΡΟΙ
Ποσοστό πληρότητας 100%.
Οι ακροατές/θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
πιστοποιητικού εμβολιασμού
ή
πιστοποιητικού νόσησης
συνδυαστικά με αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή (εκτυπωμένα) είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του ακροατή/θεατή, και σαρώνονται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής.
Οι ανήλικοι ακροατές/θεατές από τεσσάρων (4) έως δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου.

Οι Σπουδαστές του ΚΩΘ εισέρχονται επιδεικνύοντας το πιστοποιητικό ή την δήλωση που χρησιμοποιούν για την είσοδό τους στα μαθήματα.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
• Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, θα τηρηθεί αυστηρώς σειρά προτεραιότητας κατά την άφιξη των θεατών στον χώρο του ΚΩΘ.
• Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά τη είσοδο/έξοδο και στη διάρκεια της συναυλίας.
• Τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εκδίδονται από την Γενική Γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.

 

 

 

 

11-18/07/2022  

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Art Campus του Συλλόγου "Οι Φίλοι της Μουσικής".

 

 

21 06 2020

 

Ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής – ένας από τους δύο φορείς που ίδρυσαν το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο με πολλές πολιτιστικές δράσεις επί 65 και πλέον χρόνια, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για νέους μουσικούς και η απονομή υποτροφιών μέσα από μουσικούς διαγωνισμούς.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Art Campus του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής θεσμοθετήθηκε πριν από δέκα ακριβώς χρόνια, με σκοπό να προσφέρει στους νέους μουσικούς την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους με την καθοδήγηση κορυφαίων δασκάλων, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να συνεργαστούν μεταξύ τους δημιουργώντας γόνιμες σχέσεις για τη ζωή και την τέχνη τους.

Οι νέοι και οι νέες που έλαβαν μέρος στα ετήσια θερινά προγράμματα αυτής της πρώτης δεκαετίας, διδάχθηκαν σε πολλά αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους με εντυπωσιακά, κατά γενική ομολογία, αποτελέσματα. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 300 Έλληνες νέοι μουσικοί (έγχορδοι, πνευστοί, πιανίστες, κιθαριστές και λυρικοί τραγουδιστές) συμμετείχαν σε master classes για σόλο όργανα και φωνή, δημιούργησαν μουσικά σύνολα, ερμήνευσαν έργα ως σολίστ με ορχήστρα και εμφανίστηκαν σε συναυλίες ανοιχτές στο κοινό στους χώρους του Art Campus αλλά και στην Αθήνα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Από το καλοκαίρι του 2022 και σε βάθος τουλάχιστον τριετίας η εκπαιδευτική δράση του Art Campus θα επικεντρωθεί στα Σύνολα Μουσικής Δωματίου και στα Μουσικά Σύνολα (ensemble playing). Για τον καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό σχεδιασμό του νέου προγράμματος, ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής συνεργάστηκε με τα δύο ιστορικά και αρχαιότερα μουσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, το Ωδείον Αθηνών (έτος ίδρυσης 1871) και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (έτος ίδρυσης 1914), μη κερδοσκοπικούς φορείς επιχορηγούμενους από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Οι νέοι μουσικοί θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε σύνολα μουσικής δωματίου και να διδαχθούν από αναγνωρισμένους Έλληνες σολίστ και παιδαγωγούς, με μακρά πείρα στη διδασκαλία και στις συναυλίες κλασικής μουσικής ως σολίστ και μουσικοί συνόλων και ορχηστρών.

 

  •  Βασίλης Βαρβαρέσος, πιάνο
  •  Δήμος Γκουνταρούλης, βιολοντσέλο
  •  Τίτος Γουβέλης, πιάνο
  •  Γιάννης Κορμπέτης, βιολί
  •  Αντώνης Μανιάς, βιόλα
  •  Σπύρος Μουρίκης, κλαρινέτο


Βασικοί στόχοι είναι αφενός η ανάδειξη ενός σημαντικού ρεπερτορίου από την κλασική έως την σύγχρονη εποχή και αφετέρου η προβολή αλλά και η δημιουργία νέων μουσικών συνόλων που θα προκύψουν μέσα από το εκπαιδευτικό περιβάλλον του προγράμματος. Ευχή όλων μας, να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα εκπαίδευσης και συνεργασίας που θα προσφέρει σαφείς επαγγελματικές διεξόδους στους νέους μουσικούς. Για τον σκοπό αυτό, τα σύνολα που θα διακριθούν θα έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε συναυλίες που θα διοργανωθούν το φθινόπωρο του 2022 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Τα εν δυνάμει σύνολα (ντουέτα, τρίο, κουαρτέτα, κουιντέτα και μεγαλύτερα σύνολα, σύνολα εγχόρδων, πνευστών, μικτά και μικρά σύνολα με πιάνο) θα διαμορφωθούν μετά από τις ακροάσεις και τα έργα θα οριστούν από τους καθηγητές για να δοθούν εγκαίρως στους συμμετέχοντες που θα επιλεγούν.

Δυνατότητα συμμετοχής έχουν όλοι οι νέοι μουσικοί ηλικίας 14-24 ετών (έγχορδα, ξύλινα πνευστά, πιάνο) επιπέδου Ανωτέρας σχολής, πτυχιούχοι και διπλωματούχοι οποιουδήποτε μουσικού εκπαιδευτικού ιδρύματος αναγνωρισμένου από το Υπουργείο Πολιτισμού (Ωδεία, Μουσικές Σχολές) καθώς επίσης και σπουδαστές ή απόφοιτοι των τμημάτων μουσικής ειδίκευσης στα ΑΕΙ.

Ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής στηρίζει τους νέους Έλληνες μουσικούς που θα συμμετάσχουν στο Art Campus, οι οποίοι δεν θα καταβάλουν δίδακτρα παρά μόνο μέρος των εξόδων διαμονής και πλήρους διατροφής σε χαμηλό κόστος. Η επιλογή των συμμετεχόντων στο Art Campus θα γίνει κατόπιν ακρόασης με αποστολή βίντεο. Η προθεσμία για την αποστολή των οnline αιτήσεων και του βίντεο λήγει την Παρασκευή 15 Απριλίου 2022.

Όλες οι πληροφορίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα: www.sfm-artcampus.net
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το Art Campus πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της κυρίας Φωτεινής Λιβανού
και με την υποστήριξη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης.

 

 

 

02/03/2022  

Συναυλία με τους καταξιωμένους καλλιτέχνες Φραντς Σεστάνι και Μαρία Μυλαράκη. την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022, ώρα 20.30.

 

 

21 06 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022, ώρα 20.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Φράγκων 15, υποδεχόμαστε τους καταξιωμένους καλλιτέχνες Φραντς Σεστάνι (βιολί) και Μαρία Μυλαράκη (πιάνο) σε 3 Σονάτες για Βιολί & Πιάνο του Ludwig van Beethoven.

O Franc Shestani γεννήθηκε στην Σκόντρα της Αλβανίας το 1967. Πήρε τα πρώτα μαθήματα βιολιού σε ηλικία 6 ετών στο μουσικό σχολείο “Prenk Jakova”. Συνέχισε τις σπουδές του στο Καλλιτεχνικό Λύκειο Τιράνων με καθηγήτρια την Fatbardha Denizi, και αποφοίτησε από την τάξη της στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της αλβανικής πρωτεύουσας με δίπλωμα το 1989. Από το 1991-92 ήταν Α΄ Κορυφαίος στην Λυρική Σκηνή των Τιράνων. Υπήρξε μέλος του Κουαρτέτου Εγχόρδων των Τιράνων, με το οποίο παρακολούθησε masterclass στο φεστιβάλ μουσικής δωματίου Orlando της Ολλανδίας με καθηγητή τον Piero Farulli. Επίσης έλαβε μέρος σε διεθνή διαγωνισμό στο Εβιάν της Γαλλίας, όπου κατέκτησε το Ειδικό Βραβείο. Το 1992 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και το 1993 έγινε μέλος της Ορχήστρας των Χρωμάτων, όπου κατέχει θέση Α΄ Κορυφαίου. Έχει συνεργαστεί με τους Μ. Χατζηδάκη, Δ. Τουφεξή, Μ. Λογιάδη, Γ. Χατζηνίκο, Γ. Κουρουπό, Θ. Αντωνίου, Κ. Κοτσιώλη, Ν. Κυπουργό και Ν. Αθηναίο. Από το 1993 είναι μέλος του Alberg-Quartet, ενώ υπήρξε μέλος του συνόλου «Σκαλκώτα», του Κουαρτέτου Εγχόρδων της Ορχήστρας των Χρωμάτων, του +Kinisis Quartet και της Ορχήστρας Εγχόρδων Academica Αθηνών. Το 2010 υπήρξε συνιδρυτής και παραμένει υπεύθυνος εγχόρδων της Underground Youth Orchestra. Από το 1994 εργάζεται ως καθηγητής βιολιού και βιόλας στο Δημοτικό Ωδείο Λαμίας,, ενώ είναι καθηγητής βιολιού στα Ωδεία Αθηνών, Σκαλκώτα, Ευύμνια, Εθνικό (Παράρτημα Χαλανδρίου) και Εν Οργάνοις.

H Μαρία Μυλαράκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου στην τάξη της Κ. Αστεριάδου και πήρε το δίπλωμά της από την τάξη της Α. Τσίτσας-Κούνιο με «Άριστα» παμψηφεί και Α΄ Βραβείο. Ακολούθως σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικών Τεχνών του Graz της Αυστρίας (Universität für Musik und darstellende Kunst Graz) με την καθηγήτρια Anna Maria Bodoky-Krause και αποφοίτησε με το 1ο Δίπλωμα και τoν μεταπτυχιακό τίτλο (Magistra der Künste-Master of Arts) με «Άριστα» παμψηφεί και Α΄ Βραβείο. Τον Μάρτιο του 2007 απέκτησε το δεύτερο μεταπτυχιακό της (Magistra der Künste-Master of Arts) στην τάξη Πιάνου-Μουσικής Δωματίου με τον καθηγητή Chia Chou (Trio Parnassus). Είναι εγγεγραμμένη στο διδακτορικό πρόγραμμα. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια των J. & K. Ganev, Κ. & Γ. Πολυζωίδου, Μ. Τιρίμο, Γ. Χατζηνίκο, Μ. Αστεριάδου, Β. Fredriksen, G. Weichert (EPTA), M. Bilson (Hammerklavier), T. Duis, R. Kehrer, R. Bringlof, F. Berner καθώς και στα εργαστήρια σύγχρονης μουσικής “Impuls” υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Beat Furrer. Έχει εμφανισθεί ως σολίστ στην Ελλάδα (πρώτη εμφάνιση σε ηλικία 13 ετών με το 2ο Κοντσέρτο του L. Van Beethoven) και στο εξωτερικό (Ουγγαρία, Αυστρία, Γερμανία), καθώς επίσης με το Trio Tritonous (Aυστρία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία και Ελλάδα). Το 2003 ήταν υπότροφος του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Αυστρίας και το 2004 υπότροφος του Ι.Κ.Υ. Έχει τιμηθεί με βραβεία η ίδια αλλά και με το Trio Tritonous στην Ελλάδα και σε διεθνείς διαγωνισμούς μουσικής δωματίου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Trio Tritonοus, με το οποίο έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε φεστιβάλ και αίθουσες, όπως “Live Music Now-Yehudi Menuhin”, Stefaniensaal Musikverein Graz (Αυστρία), Bludenz Festival, Leopold Museum Wien, Alte Shmiede Wien, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Ίδρυμα Κακογιάννη, Φεστιβάλ Αρχαίας Κορίνθου, Minoriten Kulturzentrum, Opernhaus Graz κ.α., ενώ έχει ηχογραφήσει με το Trio Tritonοus στο Κρατικό Αυστριακό Ραδιόφωνο (ORF). H ίδια έχει συμμετάσχει πολλές φορές σε διάφορα σύνολα σύγχρονης μουσικής, όπως για παράδειγμα Ensemble Zeitfluss κ.ά. Έχει εμφανισθεί επανειλημμένα σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα (ΕΡΤ, ORF). Από το 2009 έως το 2012 κατείχε θέση Λέκτορα στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη). Από το 2016 διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ludwig van Beethoven Σονάτα αρ. 1 σε ρε μείζονα, op. 12/1
(1770 – 1827) i. Allegro con brio
ii. Tema con Variazioni
iii. Rondo

Σονάτα αρ. 4 σε λα ελάσσονα, op. 23
i. Presto
ii. Andante scherzoso - piu Allegretto
iii. Allegro molto

Σονάτα αρ. 7 σε ντο ελάσσονα, op. 30/2
i. Allegro con brio
ii. Adagio cantabile
iii. Scherzo
iv. Finale: Allegro

 

Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης:
1) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με
2) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

 

 

Υποκατηγορίες

Χορηγικά Προγράμματα
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Πρόταση χορηγίας,
    Εκπαιδευτικά προγράμματα
    Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Νοέμβριος 2018 – Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Τα μαθήματα αλλιώς

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού-καλλιτεχνικού, επιμορφωτικού forum
    «Τα μαθήματα αλλιώς»

    30 Μαρτίου – Απριλίου 2019
    Περισσότερα
  • Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα.

    Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Πρόταση χορηγίας για διοργάνωση συναυλίας για την παρουσίαση & ανάδειξη νέων σπουδαστών που διακρίνονται στους διαγωνισμούς του Κ.Ω.Θ.
    Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Χειμώνας 2018-2019
    Περισσότερα
  • ορχήστρα δωματίου Contra Tempo

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη της ορχήστρας δωματίου "Contra Tempo"

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • παράσταση Opera Buffa

    Πρόταση χορηγίας, για την παράσταση "Opera Buffa" - Υποστήριξη νέων καλλιτεχνών

    Δεκέμβριος –Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Αριστοφανική κωμωδία Όρνιθες

    Πρόταση χορηγίας της Αριστοφανικής κωμωδίας «Όρνιθες» διασκευασμένη σε παραμύθι με μουσική υποστήριξη και χορό

    Μάρτιος και Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd

    Πρόταση χορηγίας για τη δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd με πρωτότυπα μουσικά έργα γραμμένα για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού

    Πρόταση χορηγίας για την κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού με τίτλο «Η μουσική και ο κόσμος της»

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • έκδοση ιστορικού λευκώματος

    Πρόταση χορηγίας για την έρευνα και την έκδοση ιστορικού λευκώματος του πρώτου Διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης κ. Καζαντζή Αλέξανδρου

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Πρόταση συντήρησης μουσικού οργάνου από 10 euro το μήνα.
    Περισσότερα

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


 on line Κατάλογος Βιβλιοθηκών ΑΠΘ      Bιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Μακεδονίας      Σύλλογος Γονέων του ΚΩΘ      Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος      Συλ. Κατ. Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών