10/12/2022 "Μουσικό Καλειδοσκόπιο" βραδιά μουσικής δωματίου, το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου στις 20:30 στην αίθουσα "Μελίνα Μερκούρη".
 

21 06 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Η φετινή σεζόν στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ) συνεχίζεται με μία σπουδαία συναυλία. Συγκεκριμένα, το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2022 στις 8.30 μμ στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ (Φράγκων 15), οι διεθνώς καταξιωμένοι καλλιτέχνες Σίμος Παπάνας (βιολί), Δήμος Γκουνταρούλης (βιολοντσέλο) και Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο) συμπράττουν σε μία βραδιά μουσικής δωματίου με τίτλο Μουσικό Καλειδοσκόπιο.

Οι τρεις κορυφαίοι Έλληνες μουσικοί ερμηνεύουν το Τρίο με Πιάνο αρ. 3 σε σολ ελάσσονα, έργο 110 του Ρόμπερτ Σούμαν και το Τρίο με Πιάνο αρ. 2 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 100 D. 929 του Φραντς Σούμπερτ. Πρόκειται για δύο εμβληματικά έργα του ρεπερτορίου, που σχοινοβατούν ανάμεσα στην ποιητικότητα, τη σχιζοφρένεια, τον υπαρξιακό τρόμο και τελικά την κάθαρση.

Ο Σίμος Παπάνας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1979. Σπούδασε βιολί, μπαρόκ βιολί, σύνθεση και μαθηματικά. Ξεκίνησε τις σπουδές του στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και τις ολοκλήρωσε στο Oberlin College και το Yale University στις ΗΠΑ. Καθηγητές του υπήρξαν οι Πέταρ Αρναούντοβ, Τάρας Γκαμπόρα, Έρικ Φρίντμαν (βιολί), Μέριλιν Μακ Ντόναλντ (μπαρόκ βιολί) και Χρήστος Σαμαράς (σύνθεση).

Έχει συμπράξει με πολλές ορχήστρες ως σολίστας ή διευθύνοντας από το βιολί, μεταξύ των οποίων οι Staatskapelle Dresden, Ορχήστρα του Θεάτρου Bolshoi, Ορχήστρα Δωματίου της Ζυρίχης, Kammerorchester Basel, Camerata Salzburg, Geneva Camerata, Συμφωνική της Πράγας, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα της Αθήνας, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Φιλαρμονική της Σόφιας, Σολίστες της Σόφιας, Συμφωνική Ορχήστρα της Κύπρου, Φιλαρμονική του Νις (Σερβία), Συμφωνική του Μονάχου, Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, L’Arte del Mondo (Γερμανία), American Bach Soloists, New Century Chamber Orchestra (Σαν Φρανσίσκο) και Philharmonia Moments Musicaux της Ταιβάν. Έχει ηχογραφήσει ως σολίστ για τις εταιρίες Deutsche Grammophon, BIS και Centaur.

Έχει συμμετάσχει σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως Verbier (Ελβετία), Schleswig-Holstein (Γερμανία), Sommets Musicaux Gstaad (Ελβετία), Διεθνές Φεστιβάλ Βιολιού της Αγ. Πετρούπολης (Ρωσία), Odessa Classics (Ουκρανία), Baroktage Melk (Αυστρία), Bristol Proms (Αγγλία), Pollenca (Μαγιόρκα, Ισπανία), Helicon Foundation (Νέα Υόρκη), Φεστιβάλ Αθηνών και Φεστιβάλ Μουσικής του Τόκυο. Έχει εμφανιστεί στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου: Carnegie Hall (Νέα Υόρκη), Palau de la Musica (Βαρκελώνη), Μεγάλη Αίθουσα της Φιλαρμονικής της Αγ. Πετρούπολης και Herbst Theater (Σαν Φρανσίσκο). Συνεργάζεται τακτικά με τον διεθνούς φήμης βιολονίστα Daniel Hope, και έχει συμπράξει σε έργα μουσικής δωματίου με κορυφαίους μουσικούς από τις Φιλαρμονικές της Βιέννης, του Βερολίνου και της Νέας Υόρκης, και από την Ορχήστρα της Φιλαδέλφεια.

Έχει διδάξει σεμινάρια σε μεγάλα πανεπιστήμια, όπως McGill (Μοντρεάλ, Καναδάς), Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα, University of the Pacific (Καλιφόρνια), Πανεπιστήμιο Soochow (Ταϊπέι, Ταϊβάν), Ακαδημία Pancho Vladigerov (Σόφια, Βουλγαρία), Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Ακαδημία της Staatskapelle Dresden. Οι συνθέσεις του έχουν παρουσιαστεί και ηχογραφηθεί ανά τον κόσμο (ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς, Περού, Ιράν, Ιαπωνία, Ταϊβάν και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης) σε σημαντικές αίθουσες, όπως Musikverein (Βιέννη), Tonhalle (Ζυρίχη) και National Concert Hall (Ταϊπέι), καθώς και σε θεατρικά φεστιβάλ όπου παρουσιάστηκε μουσική για θέατρο.

Από το 2003 ο Σίμος Παπάνας είναι μόνιμος εξάρχων της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Ο βιολοντσελίστας Δήμος Γκουνταρούλης είναι ένας πολύπλευρος και ιδιαίτερα δραστήριος καλλιτέχνης, ο οποίος ανήκει σε μια γενιά μουσικών που παίζουν με την ίδια άνεση και ποιότητα διαφορετικά στιλ, τόσο σε ιστορικά όσο και σε σύγχρονα όργανα. Κατά τη διάρκεια της τριαντάχρονης μουσικής πορείας του έχει κληθεί να συμμετάσχει σε αναρίθμητες περιοδείες και ηχογραφήσεις, παίζοντας με κορυφαίους μουσικούς και σύνολα κλασικής, μπαρόκ και τζαζ/αυτοσχεδιαζόμενης/λαϊκής μουσικής ανά τον κόσμο, μετρώντας συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες από διάφορους χώρους της τέχνης.

Γεννήθηκε το 1970 στη Λάρισα και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου μελέτησε τσέλο με τους Γιώργο Μανώλα, Ιβάν Μπιάνκι και Ρούσι Ντράγκνεφ. Αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με την υψηλότερη διάκριση. Το 1988, σε ηλικία 18 ετών, έφυγε από την Ελλάδα με υποτροφία του γαλλικού κράτους και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι όπου συνέχισε τις σπουδές του με τον Philippe Muller και την Reine Flachot. Εκεί ξεκίνησε να παίζει τζαζ και αυτοσχεδιαστική μουσική, εξερευνώντας νέες δυνατότητες και δημιουργώντας μια πρωτότυπη γλώσσα για το τσέλο που τον οδήγησε σε συνεργασίες με θρυλικούς μουσικούς, όπως οι Lee Konitz, Jackie McLean, Max Roach, Walter Bishop Jr, Horace Parlan, Stephane Grapelli.

Το 1996 μετακόμισε στη Βραζιλία. Έκτοτε αφιερώθηκε στην ιστορική ερμηνεία της παλαιάς μουσικής, μελετώντας κι εξερευνώντας το ρεπερτόριο για μπαρόκ και κλασικό τσέλο. Στην πορεία συνέπραξε με σημαντικά σύνολα και μουσικούς, όπως οι Anner Bylsma, Vera Beths, Nicolau de Figueiredo και το ολλανδικό ensemble Musica ad Rhenum, παίζοντας σε μεγάλες ευρωπαϊκές και βραζιλιάνικες αίθουσες και φεστιβάλ. Παράλληλα, εμφανίζεται συχνά ως σολίστ με διάφορες ορχήστρες και ερμηνεύει σύγχρονη μουσική από όλο τον κόσμο. Έχει παίξει και ηχογραφήσει με πολλά βραζιλιάνικα γκρουπ και μουσικούς, όπως οι Hermeto Pascoal, Egberto Gismonti, Naná Vasconcelos.


Υπήρξε επί μία δεκαετία καθηγητής βιολοντσέλου στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Sao Paulo - UNICAMP. Το 2003 κέρδισε στη Βραζιλία το έγκυρο Βραβείο Carlos Gomes ως ο καλύτερος σολίστ της χρονιάς, ενώ το 2008 η ηχογράφησή του με τις Σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του J. S. Bach έλαβε το Βραβείο Κουλτούρας “Bravo” (Prêmio Bravo de Cultura) για το καλύτερο CD κλασικής μουσικής του έτους. Το 2010 κέρδισε το Βραβείο του Συνδέσμου Βραζιλιάνων Κριτικών Τέχνης (APCA) με την Camerata Aberta, ένα ειδικευμένο σύνολο σύγχρονης μουσικής. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε με τον τσεμπαλίστα Nicolau de Figueiredo το διπλό άλμπουμ “Ο Χαμένος Τενόρος” με πρώτες παγκόσμιες ηχογραφήσεις μουσικής για violoncello piccolo, λαμβάνοντας ενθουσιώδεις κριτικές. Το 2012 διηύθυνε και παρουσίασε το πολυθέαμα “Logos – Dialogos / 6 Suites for violoncello solo and dance by J. S. Bach”, συνεργαζόμενος με έξι κορυφαίους βραζιλιάνους χορογράφους: Ismael Ivo, Deborah Colker, Luis Arrieta, Henrique Rodovalho, Jorge Garcia, Tíndaro Silvano.

Έπειτα από 27 χρόνια στο εξωτερικό, το 2015 επέστρεψε στην Ελλάδα και ζει στη Θεσσαλονίκη. Ασχολείται συστηματικά τόσο με την μουσική του 18ου αιώνα σε όργανα εποχής όσο με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, παίζοντας μοντέρνο και μπαρόκ βιολοντσέλο, καθώς και τετράχορδο ή πεντάχορδο βιολοντσέλο πίκολο. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και συνεργάζεται τακτικά με τους Σίμο Παπάνα, Βασίλη Βαρβαρέσο, Γιώργο Δεμερτζή και Μάρκελλο Χρυσικόπουλο. Εμφανίζεται τακτικά σε όλη την Ευρώπη, στη Λατινική Αμερική, στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Η δισκογραφία του, προσωπική και ως μέλος γκρουπ ή ως προσκεκλημένος σολίστ, περιλαμβάνει περίπου 40 CD.

Ο Δήμος Γκουνταρούλης διδάσκει βιολοντσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Ο Βασίλης Βαρβαρέσος θεωρείται ως ένας από τους πιο ενδιαφέροντες πιανίστες της γενιάς του. Έπειτα από ένα ρεσιτάλ του στη Νέα Υόρκη, η κριτική ανέφερε ότι “Ο Βαρβαρέσος διαθέτει μία φυσική και ταυτόχρονα τέλεια ακονισμένη τεχνική, η οποία αναβλύζει από μια πηγή βαθιάς μουσικότητας. Αιχμαλώτισε το ακροατήριό του από την αρχή μέχρι το τέλος με μα ερμηνεία σαν πυρωμένο κάρβουνο.” Και ο διάσημος βιρτουόζος Cyprien Katsaris έγραψε στο BBC Magazine το εξής: “Αυτό που απολαμβάνω είναι η ισορροπία που πετυχαίνει ανάμεσα στην δεξιοτεχνία και την μουσικότητα. . . . ό,τι κι αν παίζει ο Βαρβαρέσος, είναι πάντοτε αληθινά όμορφο”.

Τη διετία 2020-22 προσκλήθηκε στο Festival Menuhin του Gstaad, στο Festival de Piano a Sainte-Ursanne, στο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής της Μάλτας, έκανε ντεμπούτο με ατομικό ρεσιτάλ στη σειρά συναυλιών της Ραδιοφωνίας του Rotterdam, εμφανίστηκε τόσο σε ρεσιτάλ όσο και σε συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και Βέλγιο, και συνεργάστηκε με τον Christoph Eschenbach και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) ερμηνεύοντας το 5ο Κοντσέρτο του Beethoven στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Τις προηγούμενες σεζόν εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ της Pietra Santa με τον Vadim Repin και τον Boris Berezovsky, στα Φεστιβάλ της Αλικαρνασσού, της Βηρυτού, της Κωνσταντινούπολης και των Αθηνών, στα Sommets Musicaux de Gstaad, στο Φεστιβάλ Chopin του Nohant, στο Φεστιβάλ Lisztomanias του Chateauroux, στο Φεστιβάλ των Musicales du Golfe και στο Φεστιβάλ Senliszt του Ιδρύματος G. Cziffra.

Συνεργάζεται παράλληλα με πλήθος ορχηστρών της Ελλάδας και του εξωτερικού: Ορχήστρα Φιλαρμόνια Αθηνών, ΚΟΑ, ΚΟΘ, Ορχήστρα Δωματίου της Αγ. Πετρούπολης, Ορχήστρα του Freiburg, Συμφωνική Ορχήστρα της Βασιλείας, Ορχήστρα Δωματίου της Νορμανδίας, Φιλαρμονική Ορχήστρα του Bremerhaven, Φιλαρμονική Ορχήστρα G. Enescu. Το 2008 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τουρνέ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στην Κίνα για τους Εορτασμούς των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου.

Τον Απρίλιο του 2022 συνέπραξε με τον Λεωνίδα Καβάκο, τον Τιμόθεο Γαβριηλίδη-Πετρίν και τον Ηλία-Ίωνα Λιβιεράτο σε φιλανθρωπική συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για την οικονομική ενίσχυση του Μαιευτηρίου της Μαριούπολης. Η αγάπη που ο Βασίλης Βαρβαρέσος έχει και για τη μουσική δωματίου φαίνεται από τις συνεργασίες του με τους Noé Inui, Leonard Elschenbroich, Γιώργο Δεμερτζή, Henri Demarquette, Michel Dalberto, Nicholas Dautricourt, François Salque και με το Dudok String Quartet. Έχει ηχογραφήσει με τους Δημήτρη Τηλιακό, Γιώργο Δεμερτζή, Ivan Karizna, Noé Inui, Ophélie Gaillard και Alexis Kossenko, ενώ υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Duo Inui-Varvaresos με τον Noé Inui και του σχήματος Fourtissimo με τους πιανίστες Ran Dank, Soyeon Kate Lee και Konstantin Sukhovetsky. Είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου “Up to 8” της Θεσσαλονίκης.

Όταν σε ηλικία 14 ετών κέρδισε το Α΄ Βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό Young Concert Artists της Νέας Υόρκης, ήταν έως τότε ο νεαρότερος πιανίστας που έχει κερδίσει ποτέ αυτόν το θεσμό. Μετά το ντεμπούτο του στην Ουάσινγκτον σε ηλικία 15 ετών, η καριέρα του τον οδήγησε σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές και αμερικανικές αίθουσες: Zankel Hall του Carnegie Hall, Kennedy Center της Ουάσινγκτον, Morgan Library, Avery Fisher Hall και Alice Tully Hall της Νέας Υόρκης, Kimmel Center της Φιλαδέλφεια και Isabella Gardner Museum της Βοστόνης. Μετά το ντεμπούτο του στο Carnegie Hall προσκλήθηκε να εμφανιστεί στο Λευκό Οίκο για τον Πρόεδρο Barrack Obama. Στην Ευρώπη έκανε ντεμπούτο στο Αteneu του Βουκουρεστίου, στη Salle Gaveau του Παρισίου και στην Tonhalle της Ζυρίχης, στην Musikverein της Βιέννης και στην Concertgebouw του Άμστερνταμ.

Γνήσια εκλεκτικιστής, γράφει επίσης μουσική για σειρά ταινιών, συμπεριλαμβανομένων και των νέων αφιερωμάτων στον Brancusi και την Julie Mehretu από την Checkerboard Film Foundation, ενώ συγγράφει ένα βιβλίο αφιερωμένο στον Claude Debussy και δίνει σειρά masterclass στην California, το Cincinnati και το Charleston των ΗΠΑ.

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε να παίζει πιάνο σε ηλικία 5 ετών. Σπούδασε με την Milena Mollova και στα 18 έγινε δεκτός στην Juilliard School της Νέας Υόρκης, όπου συνέχισε τις σπουδές του σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο με τους Jerome Lowenthal, Veda Kaplinsky και Robert MacDonald. Ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του στο Conservatoire του Παρισιού με το Diplôme d' Artiste-Interprète στην τάξη του Michel Dalberto.

Έχει κερδίσει το Γ΄ Βραβείο στο Διαγωνισμό Enescu το 2014 καθώς και στο Διαγωνισμό Piano Masters του Μόντε Κάρλο. Έχει στο ενεργητικό του εννέα δισκογραφικές δουλειές. Ηχογραφεί για την NAVIS Classics, BIS Records, Aparté Records και Mirare Records. Ο πρώτος του δίσκος με την Aparté – “V for Valse” – έλαβε διθυραμβικές κριτικές, με την εφημερίδα “Le Figaro” να του δίνει πέντε αστέρια. Φέτος κυκλοφορούν οι δύο νέοι του δίσκοι, με τον φλαουτίστα Alexis Kossenko και τον βιολοντσελίστα Ivan Karizna.

Από το 2020 είναι μόνιμος καθηγητής πιάνου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Επόμενη Εκδήλωση του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

STRAVAGANZA DEGLI ARCHI – Μία «υπερβολική» συναυλία για βιολιά και βιόλες, με τους E. Παπαδημήτρη, Ρ. Δαμονίτσα, Κ. Καμπάνταη, Π. Μεταξά, Μ. Μιχαηλίδη, Π. Μυλαράκη, Κ. Παυλάκο, Μ. Σπανού, Ρ. Τερζιάν, Α. Τζίμα και Ν. Κυριόσογλου.

Σάββατο 17/12 ώρα 8:30 μ.μ. – αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ – είσοδος ελεύθερη

 

 

21/11/2022 ART CAMPUS 2022: Σύνολα Μουσικής Δωματίου για Έγχορδα, Πνευστά & Πιάνο, την Δευτέρα 21/11/2022 και ώρα 20:30 στο Μ.Μ.Θ.
 

21 06 2020

ART CAMPUS 2022: ΣΥΝΟΛΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΓΙΑ ΕΓΧΟΡΔΑ, ΠΝΕΥΣΤΑ & ΠΙΑΝΟ
Διοργάνωση: ΚΡΑΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Art Campus του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής, τριάντα επτά νέοι μουσικοί απ’ όλη την Ελλάδα (έγχορδα, πνευστά, πιάνο) φιλοξενήθηκαν από 11 έως 18 Ιουλίου 2022 στο Perrotis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, όπου συμμετείχαν σε σύνολα μουσικής δωματίου και παρακολούθησαν μαθήματα πλάι σε σπουδαίους σολίστ και καθηγητές, όπως οι Δήμος Γκουνταρούλης (βιολοντσέλο), Τίτος Γουβέλης (πιάνο), Γιάννης Κορμπέτης (βιολί), Αντώνης Μανιάς (βιόλα), Σπύρος Μουρίκης (κλαρινέτο) και Θοδωρής Τζοβανάκης (πιάνο). Τα σύνολα που διακρίθηκαν θα δώσουν συναυλίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Art Campus θεσμοθετήθηκε πριν από δέκα χρόνια από τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής και πραγματοποιείται χάρη στην ευγενική χορηγία της Φωτεινής Λιβανού. Οι φετινές δράσεις διοργανώθηκαν με την υποστήριξη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, ενώ για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του προγράμματος, ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής συνεργάστηκε με τα δύο ιστορικά και αρχαιότερα μουσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, το Ωδείον Αθηνών και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α’ Μέρος
L.v. Beethoven: Πιάνο τρίο έργο 70, αρ. 1 σε ρε μείζονα, “The Ghost”
Largo assai ed espressivo
Oρφέας Σαραντάκος (βιολί), Χρήστος Χατζηναθαναήλ (τσέλο), Πέτρος Χοχλακάκης (πιάνο)

W.A. Mozart: Κουαρτέτο με φλάουτο σε ντο μείζονα, αρ. 3, Κ. 285b
Allegro
Andantino-Theme and variations
Νικολίνα Βιτουλαδίτη (φλάουτο), Θάνος Κυπάρος (βιολί), Σοφία Χατζή (βιόλα),
Έρα Χαντζάρη (τσέλο)

W.A. Mozart: Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο μείζονα, Κ.157
Αllegro
Θάνος Κυπάρος / Κατερίνα Προδάνη (βιολί), Σπύρος Κοκονέτσης Στεριώτης (βιόλα), Έρα Χατζάρη (τσέλο)

Α. Dvořák: Τρίο εγχόρδων σε ντο μείζονα, έργο 74
Ορφέας Σαραντάκος / Αγγελική Γκανά (βιολί), Τατιάνα Λύτρα (βιόλα)

J. Haydn: Κουαρτέτο εγχόρδων σε ρε ελάσσονα, έργο 76
Ιορδάνης Σάντος Μαστραλέξης / Βασίλης Μουρίκης (βιολί), Φίλιππος Κετεντζιάν (βιόλα), Ελπίδα Κόλλια (τσέλο)

G. Mahler: Κουαρτέτο με πιάνο σε λα ελάσσονα
Σταύρος Σαμαράς (βιολί), Σπύρος Κοκονέτσης Στεριώτης (βιόλα),
Χρήστος Χατζηναθαναήλ (τσέλο), Μυρτώ Μπαμπαράκου (πιάνο)


Β’ Μέρος
R. Schumann: Κουιντέτο με πιάνο σε Μι ύφεση μείζονα, έργο 44
In Mondo d’una Marcia – un poco largamente
Ιορδάνης Σάντος Μαστραλέξης / Αλεξάνδρα Συλλαϊδή (βιολί), Καλλιφώνη Σαραντάκου (βιόλα), Ορέστης Κοσμάς (τσέλο), Πέτρος Χοχλακάκης (πιάνο)

J. Ibert: Trois pieces breves για κουιντέτο ξύλινων πνευστών
Allegro, Andan te, Assez lent Allegro scherzando
Δήμητρα Κωστίκα (φλάουτο), Νίκος Χριστιανός (όμποε), Κωνσταντίνα Αδελφοπούλου (κλαρινέτο), Ευαγγλία Δήμητρα Χατζηνάσιου (φαγκότο), Κατερίνα Νέτσκα (κόρνο)

Α. Dvořák: Κουιντέτο με πιάνο σε Λα μείζονα, έργο 81
Allegro ma non tanto
Αγγελική Γκανά / Άννα Μαρία Γυπάκη (βιολί), Καλλιφώνη Σαραντάκου (βιόλα),
Ελπίδα Κόλλια (τσέλο), Κωνσταντίνα Τυμπανίδου (πιάνο)

F. Schubert: Κουιντέτο εγχόρδων σε Ντο μείζονα, D. 956
Allegro ma non troppo
Ιορδάνης Σάντος Μαστραλέξης / Ορφέας Σαραντάκος (βιολί), Σοφία Χατζή (βιόλα), Μαρία Έλλη Πετρίδου / Έρη Χαντζάρη (τσέλο)

F. Poulenc: Σεξτέτο για πιάνο και πνευστά, έργο 100
Allegro vivace
Στέλλα Βαχτανίδου (πιάνο), Δήμητρα Κωστίκα (φλάουτο), Νίκος Χριστιανός (όμποε), Σπύρος Κούκας (κλαρινέτο), Ευαγγελία Δήμητρα Χατζηνάσιου (φαγκότο),
Κατερίνα Νέτσκα (κόρνο)

F. Schubert: Οκτέτο σε Φα μείζονα, D.803
Adagio-Allegro-Piu Allegro
Σπύρος Κούκας (κλαρινέτο), Ευαγγελία Δήμητρα Χατζηνάσιου (φαγκότο), Κατερίνα Νέτσκα (κόρνο), Κατερίνα Προδάνη / Διονύσης Πυλαρινός (βιολί), Φίλιππος Κετεντζιάν (βιόλα), Ορέστης Κοσμάς (τσέλο), Μάριος Σκουτέλης (μπάσο)
Βιολί: Άννα Μαρία Γυπάκη, Θάνος Κυπάρος, Βασίλης Μουρικής, Κατερίνα Προδράνη, Διονύσης Πυλαρινός, Σταύρος Σαμαράς, Ιορδάνης Σάντος Μαστραλέξης, Ορφέας Σαραντάκος, Αλεξάνδρα Συλλαϊδή, Στεφανία Χασάπη, Αγγελική Γκανά

Βιόλα: Φίλιππος Κετεντζιάν, Σπύρος Κοκονέτσης Στεριώτης, Καλλιφώνη Σαραντάκου, Σοφία Χατζή, Τατιάνα Λύτρα

Τσέλο: Ελπίδα Κόλλια, Ορέστης Κοσμάς, Μαρία Έλλη Πετρίδου, Έρα Χαντζάρη, Χρήστος
Χατζηναθαναήλ

Μπάσο: Μάριος Σκουτέλης

Φλάουτο: Νικολίνα Βιτουλαδίτη, Δήμητρα Κωστίκα

Όμποε: Νίκος Χριστιανός

Κλαρινέτο: Κωνσταντίνα Αδελφοπούλου, Σπύρος Κούκας

Φαγκότο: Ευαγγελία Δήμητρα Χατζηνάσιου

Κόρνο: Κατερίνα Νέτσκα

Πιάνο: Στέλλα Βαχτανίδου, Μυρτώ Μπαμπαράκου, Κωνσταντίνα Τυμπανίδου, Πέτρος Χοχλακάκης

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

 

 

04/11/2022 Συναυλία Μουσικής Δωματίου "EARTH" με την Γιαννά Αθανασάκη και την Θέλξη Ματίκα, την Τετάρτη 16/11/2022 και ώρα 21:00 στο Κ.Ω.Θ.
 

21 06 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η καλλιτεχνική περίοδος στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης συνεχίζεται την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022 στις 9 μ.μ. στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» (Φράγκων 15), όπου οι καταξιωμένες καλλιτέχνιδες Γιάννα Αθανασάκη (φλάουτο) και Θέλξη Ματίκα (πιάνο) παρουσιάζουν ένα Ρεσιτάλ Μουσικής Δωματίου με τίτλο EARTH (είσοδος ελεύθερη).

Σχετικά με το πρόγραμμα, που περιλαμβάνει έργα Γάλλων και Ιαπώνων συνθετών, οι δύο καλλιτέχνιδες γράφουν τα εξής: «Η μουσική είναι ταξίδια και συναντήσεις, είναι η ανταλλαγή στοιχείων από διαφορετικούς πολιτισμούς. Οι Γάλλοι συνθέτες Claude Debussy και ο Louis Moyse δανείζονται για τα έργα τους εξωτικά χρώματα και μουσικά διαστήματα από την Ιαπωνία. Η Yuko UEBAYASHI, γεννημένη στο Κιότο και εγκατεστημένη από το 1998 στο Παρίσι, εμπνέεται από τοπία, φως και πίνακες ζωγραφικής, συνδυάζοντας τον γαλλικό ιμπρεσιονισμό με την ιαπωνική κινηματογραφική μουσική. Η μουσική της έχει χαρακτηριστεί ως “η συνάντηση του Debussy και του Ravel στην Ιαπωνία”. Ένας διάλογος, ένα παιχνίδι ανάμεσα σε δύο κόσμους που συνυπάρχουν αρμονικά πάνω στον μαγικό πλανήτη Γη (Earth)· αυτός είναι ο τίτλος της σύνθεσης του Takatsugu Muramatsu με την οποία θα κλείσει η βραδιά.

Η Ιωάννα Αθανασάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έζησε τα παιδικά της χρόνια στην Λωζάνη της Ελβετίας, όπου ξεκίνησε τις σπουδές της στην μουσική το 1973 στο Conservatoire de Lausanne. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εισήχθη στο ΚΩΘ στην τάξη φλάουτου του Tone Takahasi και αργότερα του Ilia Makovei, παίρνοντας δίπλωμα το 1988 με άριστα. Παράλληλα φοίτησε στην Μουσική Ακαδημία της Νίκαιας στην Γαλλία με τους Alain Marion και Raymond Guiot. Πήρε ενεργά μέρος στο σεμινάριο του Marc Grauwels, καθώς και στο πρώτο Flûte Symposium στη Νίκαια της Γαλλίας το 1988, με τους J.-P. Rampal, A. Nicolet, T. Wye, A. Marion, M. Larrieu και R. Guiot. Μέλος του Κλιμακίου της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) από το 1989 μέχρι το 1991 με πολλές Συναυλίες στην Θεσσαλονίκη και σε πολλές πόλεις της Βορείου Ελλάδας και με συμμετοχή στην ΚΟΘ ως έκτακτο μέλος, στο πλαίσιο των «Δημητρίων» 1989. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη μουσική δωματίου, και επιπλέον έχει πάρει μέρος σε πολλά ατομικά ρεσιτάλ στη Θεσσαλονίκη και σε πόλεις της Ελλάδας. Έχει ηχογραφήσει για την Κρατική Τηλεόραση ΕΤ3 καθώς και το Ραδιόφωνο. Πήρε μέρος δύο φορές στο Sani Classic Festival, με ατομικό ρεσιτάλ και συναυλία με τρίο μουσικής δωματίου. Επίσης έχει συμπράξει ως σολίστ με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του S. Simeonov τον Δεκέμβριο 2015. Τον Απρίλιο 2016 έδωσε ατομικό ρεσιτάλ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Παράλληλα έχει διδάξει σε masterclass φλάουτου στην Summer Music Academy (Afitos Halkidiki) του ΚΩΘ, καθώς και στην ÉCUME, 17th Encounter of Mediterranean Music Schools, στο ΚΩΘ. Πήρε μέρος στο 1ο και στο 2ο Μουσικό Forum του ΚΩΘ, με διάλεξη για την αντιμετώπιση του άγχους της σκηνής και με συναυλία Κουαρτέτου Φλάουτων. Δίδαξε στο ΚΩΘ από το 2002 μέχρι το 2017, και συνεχίζει να διδάσκει στο Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης από το 1989 έως σήμερα.
Η Θέλξη Ματίκα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και άρχισε τις μουσικές της σπουδές πιάνου στο ΚΩΘ απ' όπου πήρε το Δίπλωμά της (τάξη Ε. Γαϊτάνου). Επί δύο χρόνια ήταν ενεργό μέλος στα masterclass πιάνου των Julia & Constantin Ganevi στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα τελείωσε τις σπουδές της στη Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών του ΑΠΘ. Ακολούθησαν μουσικές σπουδές στην Ecole Normale de Musique του Παρισιού με καθηγητή στο πιάνο τον συνθέτη και πιανίστα Antonio Ruiz-Pipo (μαθητή της A. de Larrocha και του A. Cortot) και στη μουσική δωματίου την Chantal De Buchy. Αποφοίτησε με το δίπλωμα πιάνου (χρυσό μετάλλιο) και το ανώτατο δίπλωμα μουσικής δωματίου. Στη συνέχεια παρακολούθησε σπουδές πιάνου τρίτου κύκλου στην τάξη Perfectionnement του Conservatoire National de Région de Versailles με καθηγητή τον Jean Martin. Κατά τη διάρκεια της επταετούς παραμονής της στο Παρίσι έδωσε συναυλίες πιάνου και μουσικής δωματίου (Salle Cortot, Schola Cantorum κ.α.), ενώ συγχρόνως δίδασκε σε Ωδεία της πόλης. Επί 25 χρόνια αποτελεί πιανιστικό ντουέτο με την Έλλη Ζαχαροπούλου, ερμηνεύοντας έργα για 2 πιάνα και 4 χέρια που καλύπτουν ένα ευρύ ρεπερτόριο συνθετών και φτάνουν έως τη σύγχρονη εποχή, με συνεχείς εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παράλληλα συνεργάζεται με διάφορα σχήματα μουσικής δωματίου, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η πολυετής συνεργασία της με την φλαουτίστα Ιωάννα Αθανασάκη. Πέρα από την καλλιτεχνική της δραστηριότητα έχει διδάξει σε διάφορα ωδεία καθώς και στο ΚΩΘ, όπου επιπλέον διετέλεσε αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Σήμερα διδάσκει πιάνο, μουσική δωματίου και συνοδεία στο Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο Πολυάνειο Ωδείο Ιεράς Μητροπόλεως Κιλκίς.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
- Claude Debussy, “Pour invoquer Pan, dieu du vent d’ été”
- Louis Moyse, Cherry Blossoms – “SAKURA”
- Yuko Uebayashi, Σονάτα για φλάουτο και πιάνο
Takatsugu Muramatsu, Earth

 

Επόμενες Εκδηλώσεις του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

ART CAMPUS 2022: Σύνολα Μουσικής Δωματίου για Έγχορδα, Πνευστά & Πιάνο. Συνδιοργάνωση με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», Δευτέρα 21/11 ώρα 20:30

Συναυλία Μουσικής Δωματίου με έργα Beethoven και Brahms. Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» ΚΩΘ, Σάββατο 26/11 ώρα 20:30

 

 

04/11/2022 «Μανώλης Καλομοίρης… τα εφόδια της αρχής», την Παρασκευή 4/11/2022 και ώρα 21:00 στο Κ.Ω.Θ.
 

21 06 2020

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Η συνεργασία των δύο ιστορικών και αρχαιότερων ωδείων της χώρας, του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ) και του Ωδείου Αθηνών (ΩΑ), ξεκίνησε το καλοκαίρι στο πλαίσιο της διοργάνωσης του ART CAMPUS Μουσικής Δωματίου στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.

Πλέον συνεχίζεται και επεκτείνεται εντός της σχολικής χρονιάς, με ανταλλαγές σε καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Έτσι, με αφορμή και την επέτειο των 100 ετών από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το ΚΩΘ θα έχει τη χαρά να φιλοξενήσει τον διακεκριμένο συνθέτη και Διευθυντή των Μουσικών Σχολών του ΩΑ, Φίλιππο Τσαλαχούρη, σε μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με τίτλο «Μανώλης Καλομοίρης… τα εφόδια της αρχής». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022 στις 9 μ.μ., στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ (Φράγκων 15).

Η παρουσίαση περιλαμβάνει προβολή εικόνων και ιστορικών τεκμηρίων των πρώτων χρόνων της ζωής και του έργου του Καλομοίρη (1883-1962), εμπνευστή και ιδρυτή της Νεοελληνικής Μουσικής Εθνικής Σχολής. Από την γέννησή του στη Σμύρνη τον Δεκέμβριο του 1883 μέχρι την πρώτη του συναυλία στο Ωδείο Αθηνών τον Ιούνιο του 1908.

Ο Φίλιππος Τσαλαχούρης (*1969) σπούδασε φλάουτο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο με υποτροφία. Τα πτυχία του συνοδεύονται από διακρίσεις και βραβεία. Από τους πλέον δραστήριους συνθέτες της γενιάς του, ανάμεσα στα 130 και πλέον έργα του ξεχωρίζουν οι έξη Συμφωνίες, η δραματική καντάτα «Ιούλιος Καίσαρας», μονόπρακτες όπερες, κοντσέρτα, έργα μουσικής δωματίου, χορωδιακά, τραγούδια κ.ά.

Κορυφαία σύνολα και εκτελεστές έχουν παρουσιάσει έργα του σε περισσότερες από είκοσι χώρες από. Εργάστηκε στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» από το 1991 μέχρι το 2005, ενώ παράλληλα συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ελλάδας.

Εξελέγη τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών το Μάιο του 1996. Είναι Διευθυντής των Μουσικών Σχολών και καθηγητής Σύνθεσης και Ιστορίας της Μουσικής στο Ωδείο Αθηνών. Είναι επίσης τακτικό μέλος της Ιονικής Ακαδημίας.

Έχει τιμηθεί από την Ακαδημία Αθηνών με το Βραβείο «Παπαϊωάννου» το 2008 αλλά και με το Αργυρό Μετάλλιο της Πόλης της Ρόδου.

Επόμενες Εκδηλώσεις του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

 

Συναυλία με τίτλο «Η Τρομπέτα συνομιλεί με το Πιάνο»

Σάββατο 12/11 ώρα 8:30 μ.μ. – αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ – είσοδος ελεύθερη

 

Ρεσιτάλ των Καθηγητών του ΚΩΘ ΙΓΚΟΡ ΕΦΙΜΟΒ (κλαρινέτο) και ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΪΣΙΟΥ (πιάνο)

Κυριακή 13/11 ώρα 7:30 μ.μ. – αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ – είσοδος ελεύθερη

 

Ρεσιτάλ ΓΙΑΝΝΑΣ ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ (φλάουτο) και ΘΕΛΞΗΣ ΜΑΤΙΚΑ (πιάνο)

Τετάρτη 16/11 ώρα 8:30 μ.μ. – αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ – είσοδος ελεύθερη

 

Χορηγικά Προγράμματα
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Πρόταση χορηγίας,
    Εκπαιδευτικά προγράμματα
    Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

    Νοέμβριος 2018 – Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Τα μαθήματα αλλιώς

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού-καλλιτεχνικού, επιμορφωτικού forum
    «Τα μαθήματα αλλιώς»

    30 Μαρτίου – Απριλίου 2019
    Περισσότερα
  • Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα.

    Πρόταση χορηγίας για την οργάνωση συναυλίας της ορχήστρας εφήβων του Κ.Ω.Θ με έργα γραμμένα ειδικά για την ανωτέρω ορχήστρα

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Πρόταση χορηγίας για διοργάνωση συναυλίας για την παρουσίαση & ανάδειξη νέων σπουδαστών που διακρίνονται στους διαγωνισμούς του Κ.Ω.Θ.
    Το Άρωμα της Μουσικής - Ανοιχτή πόρτα στους νέους

    Χειμώνας 2018-2019
    Περισσότερα
  • ορχήστρα δωματίου Contra Tempo

    Πρόταση χορηγίας για την υποστήριξη της ορχήστρας δωματίου "Contra Tempo"

    Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • παράσταση Opera Buffa

    Πρόταση χορηγίας, για την παράσταση "Opera Buffa" - Υποστήριξη νέων καλλιτεχνών

    Δεκέμβριος –Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • Αριστοφανική κωμωδία Όρνιθες

    Πρόταση χορηγίας της Αριστοφανικής κωμωδίας «Όρνιθες» διασκευασμένη σε παραμύθι με μουσική υποστήριξη και χορό

    Μάρτιος και Μάιος 2019
    Περισσότερα
  • δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd

    Πρόταση χορηγίας για τη δημιουργία βιβλίου και εκπαιδευτικού cd/dvd με πρωτότυπα μουσικά έργα γραμμένα για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού

    Πρόταση χορηγίας για την κατασκευή επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού με τίτλο «Η μουσική και ο κόσμος της»

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • έκδοση ιστορικού λευκώματος

    Πρόταση χορηγίας για την έρευνα και την έκδοση ιστορικού λευκώματος του πρώτου Διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης κ. Καζαντζή Αλέξανδρου

    Εντός του 2019
    Περισσότερα
  • Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Ανάδοχος μουσικού οργάνου

    Πρόταση συντήρησης μουσικού οργάνου από 10 euro το μήνα.
    Περισσότερα

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


 on line Κατάλογος Βιβλιοθηκών ΑΠΘ      Bιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Μακεδονίας      Σύλλογος Γονέων του ΚΩΘ      Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος      Συλ. Κατ. Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών